Soğuk Yol Çizgi Boyası

Soğuk Yol Çizgi Boyası
Soğuk Yol Çizgi Boyası

Solvent bazlı, mat görünümlü, çabuk kuruyan, UV dayanımı yüksek, darbelere dirençli yol çizgi boyasıdır. 

Image title


→ UYGULAMA ALANLARI


■ Yol çizgilerinin işaretlenmesinde

■ Asfalt yüzeylerde,

■ Kaldırım taşlarının boyanmasında ve otopark işaretlemelerinde kullanılır.

■ Beton yüzeylerde kullanılacaksa; betonun uygulamadan en az 1 ay önce dökülmüş olması gerekir.

■ Beton yüzey uygulamalarında yüzey çentiklenerek pürüzlendirilmesi ve uygulamanın mutlaka havasız püskürtme (airless) ile yapılması gereklidir.

■ Eski boyalı yüzeylerde (su bazlı yol çizgi boyası vb.)  uygulama yapılacaksa küçük bir alana deneme uygulaması yapılmalıdır.


→ ÖZELLİKLERİ


■ Yapışma gücü yüksektir.

■ Kuruması çabuk, sürtünmeye dayanıklıdır.

■ Renk değişimi yapmaz, 




→ UYGULAMA DETAYLARI


■ Newsan Boya Yol Çizgi Boyası, uygulamasından önce yüzey alanı mutlaka mıcır, kir, toz vb. malzemelerden arındırılmalıdır.

■ Yüzeyin tamamen kuru olmasına dikkat edilmelidir.

■ Kaldırım taşları boyanırken öncelikle eksik, kısımlar düzeltilmeli, kırık taşlar onarılmalıdır.

■ Yol çizgileri işaretlenirken gevşek zemin, aşınmış agregalı yüzeyler üzerine uygulama yapılmamalıdır.

■ Uygulama, yağış ve esinti olmayan çevre koşullarında ortamın ve asfaltın sıcaklığı minimum 15ºC ve bağıl rutubeti maksimum %85 olmak şartıyla temiz ve kuru asfalt yüzeye uygulama yapılmalıdır.

■ Ürün, sert kurumasını tamamlamadan (25ºC’de 55 dakika) yaya ve araç trafiğinden korunmalıdır.

■ Cam kürecik uygulanacaksa, cam kürecikler boyaya herhangi bir kaynaktan gelen ışığa doğru açıda yansıtarak parlaklığın dolayısı ile de özellikle gece görüşlerinde yol emniyetinin sağlanması amacıyla uygulama aşamasında, boya uygulandıktan hemen sonra eklenmelidir.

■ Malzeme yola ilk uygulandığında, cam kürecikler görünmezler. Cam kürecikler bir süre sonra trafiğin aşındırması ile ortaya çıkar. Zamanla yansıtıcılık görevine devam ederler ve yol çizgileri parlak bir görünüm alır.

■ Parlak yüzeylerin uygulamadan önce kesinlikle pürüzlendirilmesi gereklidir. İdeal yüzey performansı için, ürüne cam kürecik ilave edilmeli ve uygulama mutlaka havasız (airless) sistemlerle yapılmalıdır.

■ Airless sistemlerde 319 meme kullanılması ve atımın 130-140 barda atılması önerilir, bununla birlikte mutlaka deneme yapılması ve buna göre devam edilmesi uygun olacaktır.

■ Uygulama esnasında ve ürünlerin tam kuruması tamamlanıncaya kadar, ortam ve yüzey sıcaklığının +5°C ile+30°C arasında olmasına dikkat edilmelidir.


UYARI: Helikopter perdah makinesi ile yüzeyi düzeltilmiş parlak betonda ve daha önce epoksi kaplama bulunan yüzeylerde kullanılmamalıdır.

→KURUMA SÜRESİ (20ºC, %65 HR’de)


■ Dokunma kurumasını yaklaşık 15 dakikada tamamlar.

■ Son kuruması (trafiğe açılma süresi) yaklaşık olarak 55 dakikadır

(Daha yüksek bağıl nem ve düşük sıcaklıkta kuruma süresi uzayabilir).


→İNCELTME


■ Selülozik tiner veya endüstriyel tiner ile inceltilmelidir.

■ İnceltme oranı % 5-7'dir.


→TÜKETİM


■ Uygulama yapılacak yüzeyin cinsine, emiciliğine ve yapısına göre 550 mikron kuru film tabakası kalınlığı için tek katta 900 gr/m2 alan boyanabilir.

■ Kesin sarfiyat için kontrollü numune çalışması yapılmalıdır.


→PARLAMA NOKTASI


■ <23ºC


→AMBALAJ


■ 25 ve 20 kg teneke kutu


→DEPOLAMA


Açılmamış ambalajında, serin ve kuru yerde dondan, direkt güneş ışığından korunarak saklanabilir. Ambalajın içinde ürün kaldığı zaman kalan boyayı en güvenli şekilde saklamak için, boyanın üstü tamamen kaplanana kadar kullanılan tinerden ilave edilmeli ya da ambalajın kapağı sıkıca kapatılıp, 1-2 kez 180° çevirip düzeltilmelidir.